Ultima Online - československý shard Manawydan
Role play
Možnost volné interakce s okolním světem za postavu, kterou si vytvoříte podle svých představ. Svět plný čar a mystiky, kde kromě lidí narazíte i na elfy a hobity, trpaslíky a gnómy, orky a drowy. Herní systém úrovní a zkušeností, které lze získat i jinak, než jen tupým mlácením a vybíjením. Různá povolání s rozmanitou škálou dovedností a perků, ve kterých se mohou zdokonalovat: válečník, hraničář, mág, kněz, alchymista, zloděj, řemeslník i bard. Unikátní herní
prostředí Ultimy Online jako stvořené pro snadnou interakci postav mezi sebou. Manawydan Shard vznikl proto, aby všechny tyto pojmy svedl dohromady a svým hráčům nabídl neopakovatelný zážitek ze hry.
![](img/book/strana1-nahled_off.png)
Svět fantasy
Máme vlastní emulátor světa postavený na základech projektu RunUO. V něm tvoříme herní systém, který jinde nenaleznete, s vlastními pravidly, která podporují volnou hru a plnou samostatnost hráčů, bez závilosti na Game Masterech. Samozřejmostí je získávání zkušeností za hru v závislosti na známce, kterou hráč obdrží od ostatních postav a realizačního týmu, ale i za prováděnou činnost, jako je boj, výroba a prodej řemeslných výrobků, lovecké
licence a další. K postupnému vylepšování postav dochází růstem jejich síly, obratnosti a inteligence, ziskem úrovní a následnému učení
dovedností a perků.
![](img/book/strana2-nahled_off.png)
Vlastní klient
Pro samotnou hru používáme nového herního klienta, kterého jsme sami vyvinuli a dále jej zdokonalujeme, abychom dále rozšířili možnosti a zvýšili prožitek ze hry. První věc, která možná překvapí zkušené hráče z Ultimy Online, je rozdílná rychlost postav a jezdeckých tvorů. Dále pak mimojiné i možnost naprosté volnosti herního rozlišení, avatar postavy při zobrazení jejího popisu a v neposlední řadě i bohatý systém maker pro usnadnění hry.![](img/book/strana3-nahled_off.png)
Komplexní herní systém
Současné MMORPG hry se kromě dokonalé 3D grafiky pyšní značně zjednodušenými herními principy, aby zábavu zpřístupnily masám. Většina UO shardů ve snaze konkurovat jejich existenci a s vědomím, že nikdy nebudou schopni dosáhnout stejného grafického zážitku, alespoň nabízí prakticky stejná pravidla. Nikoliv však my. Nemáme jednoduché systémy dovedností, které by postavu vystřelily raketově vzhůru k nejvyšší úrovni. Manawydan je shard pro náročné, kteří se na
tuctových MMORPG serverech nudí. Hra zde často vyžaduje pátrání po
informacích a postupné zdokonalování nejen postavy, ale i samotného hráče. K tomu slouží naše Wikipedie, na jejímž rozšiřování se může
podílet celá hráčská komunita. Důraz je kladen také na týmovou hru, skupiny jsou zde zvýhodněny např. ziskem více zkušeností při boji.
![Manawydan Dokuwiki](images/dwiki_logo.png)
Česká lokalizace
Nejsme největší ani nejstarší shard na české scéně, ale jsme první český shard, kde slovo český neznamená jen zemi původu. Ve hře nenarazíte na anglicky pojmenované druhy živočichů a monster, ani předměty, jejichž název vám nic neřekne. Jelen není deer, krátký meč je meč, heřmánek nemusíte hledat ve slovníku a když v lese narazíte na vlky místo wolfů, nebudete se je snažit podrbat za ušima.Neustálý vývoj
Nic nemůže být úplně perfektní a my to víme. Proto vám nebudeme tvrdit, jak jsme dokonalí, jak všechno funguje k úplné spokojenosti týmu i hráčů. Proto jsme ve vývoji neustrnuli a každý týden přicházíme s novinkami a drobnostmi, které potěší. Neustále se snažíme vylepšovat a pořád hledáme - chytré a zvědavé hráče i členy realizačního týmu.
SVN 6806 (svn6806)
- SOECraftBonus s vlivem na kvalitu a čas výroby
- CraftEnchantment pro aplikaci tohoto efektu skrz očarování
- SOECraftBonus s vlivem na kvalitu a čas výroby
- CraftEnchantment pro aplikaci tohoto efektu skrz očarování
SVN 6805 (svn6805)
Farmáři mají nový gump pro péči o rostliny. Spouští se použitím dovednosti Farmářství na sebe, nebo na rostlinku na poli.
Gump zobrazuje stav rostlin v těsném okolí farmáře a umožňuje interakci s nimi (okopávání, hnojení atd.)
Současně proběhlo několik oprav systému péče o rostliny (reset použitého políčka, zbytečně často spouštěný časovač apod.)
Farmáři mají nový gump pro péči o rostliny. Spouští se použitím dovednosti Farmářství na sebe, nebo na rostlinku na poli.
Gump zobrazuje stav rostlin v těsném okolí farmáře a umožňuje interakci s nimi (okopávání, hnojení atd.)
Současně proběhlo několik oprav systému péče o rostliny (reset použitého políčka, zbytečně často spouštěný časovač apod.)
SVN 6800 (svn6800)
- oprava pádu při smrti NPC s prázdným modulem
- úprava řazení regionů v příkaze [regions (nově se řadí podle typu, pak teprve podle priority a jména)
- oprava pádu při smrti NPC s prázdným modulem
- úprava řazení regionů v příkaze [regions (nově se řadí podle typu, pak teprve podle priority a jména)
SVN 6799 (svn6799)
Očarování:
- nový efekt EvadeEnchatment (vliv na obranu)
Kouzlení:
- v ModularAction je možné nadefinovat akce spouštěné při seslání kouzla (tj. lze jim přidávat nové efekty atd.)
Očarování:
- nový efekt EvadeEnchatment (vliv na obranu)
Kouzlení:
- v ModularAction je možné nadefinovat akce spouštěné při seslání kouzla (tj. lze jim přidávat nové efekty atd.)
SVN 6797 (svn6797)
Očarování:
- nové očarování pro změnu šance zablokování útoku (přičítá se k šanci bloku štítem a zbraní, použije se i když není dost aktivních obran)
- nové očarování pro změnu efektivitu kouzel a modliteb
- nové očarování pro změnu šance zásahu
- nové očarování pro změnu nosnosti (vč. varování před přetížením chvilku před vypršením očarování)
Boj:
- oprava animací a zvuků (některé chyběly)
- NPC při velení podřízeným rozeznávají lidské postavy a velí jim "ke mě" místo "k noze"
- doplněn zvuk zásahu do zbroje (HurtSound pokud v místě zásahu není zbroj)
- NPC útočící defaultní zbraní použijí AngerSound místo zvuku zbraně (už žádné kovové zuby pro krysy a podobně...)
SVN 6789-6796 (svn6796)
- nový systém "Unlock" pro odemykání očarování pomocí zkušeností ("Získej 100XP bojem pro odemknutí očarování +1 poškození ohněm", "Získej 123XP ze Zakázek pro odemknutí očarování +5 Krejčovství" atd.)
- oprava resetů "ceny za teleportaci" u teleportů (nutno aplikovat ještě ingame, hlaste pokud některý z teleportů stále zlobí)
- přidána možnost definovat nové typy jídla v Item Databázi
Očarování:
- nové očarování pro změnu šance zablokování útoku (přičítá se k šanci bloku štítem a zbraní, použije se i když není dost aktivních obran)
- nové očarování pro změnu efektivitu kouzel a modliteb
- nové očarování pro změnu šance zásahu
- nové očarování pro změnu nosnosti (vč. varování před přetížením chvilku před vypršením očarování)
Boj:
- oprava animací a zvuků (některé chyběly)
- NPC při velení podřízeným rozeznávají lidské postavy a velí jim "ke mě" místo "k noze"
- doplněn zvuk zásahu do zbroje (HurtSound pokud v místě zásahu není zbroj)
- NPC útočící defaultní zbraní použijí AngerSound místo zvuku zbraně (už žádné kovové zuby pro krysy a podobně...)
SVN 6789-6796 (svn6796)
- nový systém "Unlock" pro odemykání očarování pomocí zkušeností ("Získej 100XP bojem pro odemknutí očarování +1 poškození ohněm", "Získej 123XP ze Zakázek pro odemknutí očarování +5 Krejčovství" atd.)
- oprava resetů "ceny za teleportaci" u teleportů (nutno aplikovat ještě ingame, hlaste pokud některý z teleportů stále zlobí)
- přidána možnost definovat nové typy jídla v Item Databázi
SVN 6778-6787
- opravy a vylepšení systému Modular Action (akce pro NPC)
SVN 6788 (svn6788)
- opravy chyb a pádů
- opravy a vylepšení systému Modular Action (akce pro NPC)
SVN 6788 (svn6788)
- opravy chyb a pádů
Můžete opět logovat do hry.
Bohužel došlo k poškození posledního savu, příčinu zatím neznám.
Save byl vrácen do 18:18.
Prosím zatím nelogujte, pokouším se o odhalení příčiny.
Save byl vrácen do 18:18.
Prosím zatím nelogujte, pokouším se o odhalení příčiny.
Omlouvám se, něco se mi nepovedlo a restart neproběhl jak měl.
Na opravě pracuji.
Na opravě pracuji.
Copyright © 2003-2024, RT Manawydan.