Popis Perků
Popis perků
Zaměření na dovednost (aktivní)
– umožňuje zvýšit horní hranici vybrané dovednosti o 5, 10, 15 a 20 %.
Takto je ale možné zvyšovat dosažitelnou hranici dovednosti jenom do
100 %, případně u AD postav do 120 %. Omezení je, že tento perk si může
postava vzít pouze u jedné dovednosti (teda jenom jednou). Hráč si
zvolí dovednost po naučení 1. stupně perku
Pozor! Tento perk nelze vzít na dovednost kterou povolání umožňuje trénovat do 100%! (protože by tam byl zbytečný)
Zacházení s lehkou zbrojí (pasivní)
– snižuje postih při používání lehké zbroje o 25, 50, 75 a 100 %.
Povolání válečník, hraničář, zloděj, bard a kněz mají tuto dovednost
automaticky na 4. stupni již na 1. úrovni, takže můžou používat lehkou
zbroj bez postihu
Znalosti (pasivní) – zvyšuje znalosti postavy o světe a umožňuje lépe rozlišovat (identifikovat) předměty
Přesvědčování (pasivní) – zlepšuje reakce NPC na postavu při dialozích. To např. umožní více možností v dialogu s NPC
Posilování (pasivní) – postava
získává trvalý bonus k síle 5, 10, 15 a 20 bodů. Zvýší se i maximální
dosažitelná hodnota vlastnosti síla pro danou postavu
Akrobacie (pasivní) – postava
získává trvalý bonus k obratnosti 5, 10, 15 a 20 bodů. Zvýší se i
maximální dosažitelná hodnota vlastnosti obratnost pro danou postavu
Rozvoj logického myšlení (pasivní)
– postava získává trvalý bonus k inteligenci 5, 10, 15 a 20 bodů. Zvýší
se i maximální dosažitelná hodnota vlastnosti inteligence pro danou
postavu
Jazyky (pasivní) – postava se může naučit 1 – 4 jazyky navíc
Použití foukačky (pasivní) –
umožňuje efektivnější použití foukačky (zvyšuje šanci na zásah). Způsob
střelby : dvojklik na šipku (kopu šipek v batohu). Objeví se target,
kterým zaměříme foukačku. Tím vložíme šipku do foukačky. Pro samotné
vystřelení dvakrát poklikáme na foukačku a zaměříme cíl
Znalost výbušnin (pasivní) – zvyšuje šanci, že vám výbušnina při manipulaci nebouchne v rukou, a také zvyšuje šanci na zásah vrhacími druhy výbušnin
Koncentrace (pasivní) - snižuje šanci na na být vyrušen z probíhající akce, též obecně schopnost vyhnout se vyrušení z akce
Zacházení se střední zbrojí (pasivní)
– snižuje postih při používání střední zbroje o 25, 50, 75 a 100 %.
Povolání válečník má tuto dovednost automaticky na 4. stupni již na 1.
úrovni, takže může používat střední zbroj bez postihu
Zacházení s těžkou zbrojí (pasivní) – snižuje postih při používání těžké zbroje o 25, 50, 75 a 100 %
Zacházení se štítem (pasivní) – umožňuje použití štítu, zvyšuje tak šanci obránce na vyhnutí se útoku. (zhodnotí 50/75/100/125% možností štítu)
Bojové reflexy (pasivní) – zvyšuje šanci obránce na vyhnutí se útoku
Obranný boj (pasivní) – zvyšuje šanci na vyblokování útoku (vylepšuje perk „Zacházení se štítem“)
Odrážení střel (pasivní) – obránce má zvýšenou šanci na odražení (vyblokování) střelného útoku 15, 30, 45 a 60 %
Boj v sedle (pasivní) – snižuje šanci na sražení jezdce z jízdního zvířete
Podupání (aktivní = 20 bodů many)
– útočník použije pro útok namísto zbraně jízdné zvíře. Výška zranění
které zvíře způsobí závisí na výši dovednosti „Jezdectví“ útočníka. Je
také šance na omráčení protivníka po dobu 3 sekund
Nájezd (aktivní = 40 bodů many)
– po aktivování této schopnosti se zobrazí zaměřovací kříž a vybere
cíl. Postava na jízdném zvířeti pak automaticky proběhne zbylou
vzdálenost k protivníkovi a provede útok. Maximální vzdálenost ze které
lze útočit je ale 10 polí. Na vyšší vzdálenost není možné útok provést.
Ke zranění od samotné zbraně se připočítá bonus, který závisí od výše
dovednosti „Jezdectví“ u útočníka a od jeho vzdálenosti z které provedl
útok (vyšší vzdálenost = vyšší bonus na zranění). Je také šance na
omráčení protivníka po dobu 3 sekund
Míření (pasivní) – zvyšuje
šanci na zásah se střelnou zbraní, ale snižuje rychlost útoku. Vyšší
stupně perku snižují postih na rychlost a přidávají bonus k šanci na
zásah. Na 4. stupni perku je postih k rychlosti nulový (teda útok je
bez postihu)
Jistá paže (pasivní) – zvyšuje rychlost útoku se střelnou zbraní
Déšť šípů (aktivní = 40 bodů many) – po dobu 15 sekund se podstatně zvyšuje šance na zásah a rychlost útoku se střelnou zbraní
Střelba za pohybu (pasivní)
– snižuje postihy při střelbě za chůze/běhu a jízdy na jízdním zvířeti.
Pro použití na zvířeti vyžaduje perk Boj v sedle. (pokud je level Boje
v sedle nižší, bude se počítat jako level Střeby za pohybu)
(předtím Střelba za jízdy)
Rychlý pohyb (pasivní) – zvyšuje rychlost útoku pro boj se zbraněmi nablízko
Silný úder (pasivní) – zvyšuje poškození z útoku pro boj se zbraněmi nablízko
Zuřivost (aktivní = 40 bodů many)
– po dobu 10 sekund zvýši poškození z útoku se zbraní nablízko,
rychlost útoku a odolnost magickým útokům o 10, 20, 30 a 40 %. Současně
ale sníží šanci na vyhnutí se útoku o 10, 20, 30 a 40 %
Porozumění zvířatům (pasivní) – zvyšuje šanci na získání důvěry zvířete o 10, 20, 30 a 40 %. Zvyšuje teda šanci na ochočení zvířete
Krvavé pouto (aktivní = 30 bodů many)
– hraničář vytvoří se svým zvířetem krvavé pouto. Po dobu trvání této
schopnosti se zranění které obdrží jeden z nich dělí na polovinu mezi
zvíře a hraničáře. Doba trvání je 10, 20, 30 a 40 sekund
Citové pouto (aktivní = 30 bodů many)
– hraničář může vytvořit citové pouto u 1, 2, 3 a 4 ze svých zvířat.
Hraničář pak může oživit pouze ta zvířata, ke kterým má vytvořené
citové pouto. Tento status získají zvířata, na které hraničář použije
tuto schopnost a pak u něho zůstanou jeden týden bez toho, aby byly
zabiti. Při tomto procesu taktéž nesmí poklesnou spokojenost zvířete
pod 50 %, jinak se proces zruší. Po týdnu je citové pouto vytvořené.
Předáním zvířete jiné postavě, nebo propuštěním zvíře tento status
ztrácí. Při opětovném předání zvířete hraničáři je zase potřeba 1 týdne
na vytvoření citové vazby. Hraničář své zvíře oživí předáním vlastní
životní energie duchu zvířete.
Bojové finesy (pasivní) – výrazně zvyšuje šanci na zásah při boji se zbraní nablízko, ale výsledné poškození je o 15 nižší
Drtivý útok (aktivní = 20 bodů many)
– po aktivováni je výsledné poškození jednoho následujícího úderu který
zasáhne o 10, 15, 20 a 25 % vyšší, ale výsledná šance na zásah je nižší
o 10 %
Ochromující útok (aktivní = 20 bodů many) – útočník má 25, 50, 75 a 100 % šanci na to, že následující úder kterým se trefí, omráčí soupeře na dobu 3 s
Vířivý útok (aktivní = 20 bodů many)
– útočník při použití tohoto úderu zasáhne všechny nepřátele v
blízkosti (závisí od dosahu zbraně). U každého se ale testuje šance na
zásah. Výsledné způsobené zranění bude ale menší o 30, 20, 10 a 0 %
(při čtvrtém stupni perku bez postihu). Úder se provede tak, že postava
zaútočí na jednoho nepřítele, a v případě že zasáhne, tak stejné
zranění obdrží všichni okolo. Útok je možné provést pouze se zbraněmi
nablízko
Odzbrojení (aktivní = 20 bodů many)
– po zasažení tímto útokem je 25, 50, 75 a 100 % šance na vyražení
zbraně z ruky soupeře. Neudělí se ale žádné zranění, pouze dojde k
vyražení zbraně. Protivník po tomto útoku nemůže uchopit do ruky žádnou
zbraň po dobu 5 s. Pokud byla protivníkovi vyražena zbraň, lze druhým
Odzbrojením vyrazit i štít. (pouze s úrovní 3+, protivník se může
bránit perkem Zacházení se štítem úrovně 4.)
Bleskový útok (aktivní = 20 bodů many)
– útočník provede spolu s úspěšným zásahem ještě jeden velmi rychlý
úder, který má automatický zásah. Poškození od tohoto druhého úderu je
ale nižší o 30, 20, 10 a 0 % jako výsledné poškození od prvního úderu.
Stále se ale uplatňuje průraznost zbraně a odolnost vůči průraznosti u
brnění. To znamená, že i když první úder prorazil brnění, tak druhý
úder nemusí
Cílený zásah (aktivní = 20 bodů many)
– útočník má 25, 50, 75 a 100 % šanci, že se následujícím úderem,
kterým zasáhne cíl, trefí do části těla nechráněné brněním. To znamená,
že pokud se vyhodnotí že má útok zasáhnout a měla by se uplatňovat
odolnost na průraznost u brnění, tak je určitá šance v závislosti na
stupni perku, že se odolnost brnění na průraznost neuplatní a úder
půjde do nekryté části těla
Výcvik (pasivní) – obránce má
15, 30, 45 a 60 % šanci, že odolá následujícím úderům : ochromující
útok, odzbrojení, cílený zásah, drtivý útok, zákeřný útok, bleskový
útok, nájezd
Vůdcovství (pasivní) – na tomto perku se pracuje (není dodělaná analýza)
Úhlavní nepřítel (aktivní) –
hraničář získává trvalý bonus 2, 4, 7 a 10 % k šanci na zásah a zranění
proti vybrané třídě nestvůr. Třídu nestvůr si volí u učitele při
naučení prvního stupně této schopnosti. Bonus platí při použití všech
typů zbraní. Hráč si vybere typ nepřátele po naučení 1. stupně perku.
Výsměch (aktivní = 20 bodů many)
– válečník svým výsměchem přivede nepřítele k zuřivosti a ten pak
přednostně útočí na něho. Tato schopnost ale účinkuje pouze na
inteligentní tvory, kteří jsou schopni vnímat a rozlišovat zvuky.
Válečník si vždy musí vybrat, kterého nepřítele chce svým výsměchem
ovlivnit. Maximální vzdálenost na kterou tato schopnost účinkuje je pět
kroků. Vyšší stupeň perku znamená vyšší šanci na ovlivnění nepřítele
Sesílání v boji (pasivní) – zvyšuje šanci na kouzlení při boji (vylepšuje koncentraci)
Maximalizované kouzlo (pasivní)
– kouzelník má 20, 40, 60 a 80 % šanci na to, že sešle kouzlo s
maximálním účinkem. Maximální účinek kouzla se chápe jeho základní
horní hranice účinnosti. Např. kouzlo se základním poškozením 10 – 20
bude mít při úspěšném hodu na šanci poškození 20 a až pak se
připočítají další bonusy z podpůrných dovedností
Daleké kouzlo – zvýšení dosahu kouzel o 1, 2, 3 a 4 pole. Neplatí pro dotyková kouzla a kouzla, kde je cílem sám kouzelník (s dosahem 0)
Kůže mrtvého (pasivní) –
zvýšení fyzické odolnosti, odolnosti vůči chladu a kyselině o 5, 10, 15
a 20 %, ale současně snížení odolnosti vůči ohni a energii o 5, 10, 15
a 20 %. Jedná se o přirozenou odolnost těla, ne o odolnost získanou z
vybavení. Získané odolnosti (postihy) jsou trvalé
Zrychlená meditace (pasivní) – regenerace many při použití aktivní meditace je rychlejší o 10, 20, 30 a 40 %
Mistr plamene (pasivní) –
kouzelník s touto schopností má šanci 5, 10, 15 a 20 %, že kouzla
„hořící ruce, ohnivý šíp, ohnivá koule, fireball s prodlevou, roj
meteorů“ dodatečně zapálí oběť. Ta je zraňována po dobu deseti sekund
ohnivým zraněním každé 2 sekundy. Výše zranění je závislá na výši
dovednosti „Evokace“ (minimálně 1 a maximálně 9 bodů ohnivého zranění)
Mistr mrazu (pasivní) –
kouzelník s touto schopností má šanci 5, 10, 15 a 20 %, že kouzla
„Otilukova koule mrazu, kužel chladu, ledová bouře“ dodatečně podchladí
oběť. Ta je zpomalena na dobu deseti sekund. Zpomalení sníží rychlost
útoku oběti a její šanci na vyhnutí se útoku o hodnotu, výše které je
závislá na stupni výši dovednosti „Evokace“
Mistr bouří (pasivní) –
kouzelník s touto schopností má šanci 5, 10, 15 a 20 %, že kouzla
„Blesk, Řetězový blesk“ dodatečně omráčí oběť po dobu 2, 3, 4 a 5 sekund
Proměna energie (aktivní = 20 bodů many)
– kouzelník může vysát životní energii z mrtvého tvora a tím si doplnit
vlastní životní energii. Množství životní energie kterou získá je rovné
úrovni tvora z kterého čerpá energii. Stupeň perku omezuje maximální
úroveň tvora, z kterého může čerpat energii. Je to 10, 20, 30 a 40.
úroveň. Energii nelze vysávat z neživých tvorů (nemrtví, elementálové,
konstrukti). Maximálně je ale možné doplnit životní energii jenom do
svého maxima, tj. 100 životních bodů
Zloděj duší (aktivní = 40 bodů many)
– kouzelník přečerpá zbytkovou životní energii z těla mrtvého do
speciálního drahokamu, a tak ji ukládá pro další manipulaci. Množství
životní energie závisí na stupni dovednosti „Zloděj duší“, i na druhu
drahokamu. Energii nelze čerpat z neživých tvorů (nemrtví,
elementálové, konstrukti). Pro uskladnění životní energie slouží čtyři
druhy drahokamů – opál, ametyst, obsidián a malachit (pro každou úroveň
schopnosti jeden). Každý z těchto drahokamů ale musí být opracovaný
šperkářem do vhodné formy. I síla těchto drahokamů je jiná. Zatím co
životní energii tvorů 1.-10. úrovně je možné přečerpat do opálu, tak na
tvory 11.-20. úrovně je již potřeba ametyst, pro tvory 21.-30. úrovně
obsidián a na tvory 31.-40. úrovně je potřeba malachit. Např. do
malachitu lze čerpat i energii tvorů 1.-10. úrovně, ale zaplní se jenom
do jedné čtvrtiny (obdobně je to i u nižších drahokamů). Opačně to ale
neplatí a na tvory 31.-40. úrovně není možno použít čtyři opály. Po
přečerpání energie do drahokamu dostane kouzelník podle stupně perku
„Malý kámen duší“, „Slabší kámen duší“, „Kámen duší“, nebo „Velký kámen
duší“
Rozpohybuj mrtvé (aktivní = 40 bodů many)
– kouzelník je schopný rozpohybovat zabité tvory doplněním jejich
životní energie. K tomu potřebuje kámen duší odpovídající úrovně
naplněný energií (ten se spotřebuje jako reagent). Pro tvory 1.-10.
úrovně je to „malý kámen duší“, pro tvory 11.-20. úrovně je to „Slabší
kámen duší“, pro tvory 21.-30. úrovně je to „Kámen duší“ a pro tvory
31.-40. úrovně je to „Velký kámen duší“. Mezi kouzelníkem a
rozpohybovaným tvorem se vytvoří vazba, v průběhu které čerpá
rozpohybovaný tvor životní energii kouzelníka rychlostí 1 bod životní
energie za 1, 2, 3, nebo 4 sekundy. Při poklesu životní energie
kouzelníka na 10 bodů se vazba ruší, tvor padne definitivně mrtvý a
nelze ho již dále rozpohybovat. Rozpohybovat nelze neživé tvory
(nemrtví, elementálové, konstrukti) a tvory, které byly již jednou
rozpohybované, nebo z nich byla vysátá životní síla. Množství životní
síly kouzelníka určuje dobu, po kterou je možné tvora udržet „naživu“.
Po aktivování této schopnosti se zobrazí zaměřovací kurzor, kterým je
potřeba vybrat druh kamene duší, který chceme pro tuto schopnost
použít. Platí, že slabšího tvora můžeme „oživit“ i silnějším kamenem
duší, ale slabším kamenem silnějšího tvora „neoživíme“. Nutný požadavek
pro tento perk je 70, 80, 90 a 100 % v dovednosti „Nekromancie“ (pro
různé stupně perku)
Silná vůle (pasivní) –
kouzelník s touto schopností má vyšší šanci na úspěch při testu na
ovládnutí povolané bytosti. Čím vyšší stupeň perku, tím vyšší šance
Mocný příkaz (pasivní) – kouzelník s touto schopností dokáže udržet povolaného tvora déle pod svojí mocí (déle jako je základní doba v popise kouzla)
Astrální pouto (pasivní) – při
povolání tvora má tento tvor bonus k vlastnostem 10, 20, 30 a 40 %.
Vlastnosti se myslí síla, obratnost a inteligence povolaného tvora
Souznění s elementy (pasivní) –
kouzelník dokáže tak precizně pracovat s elementy, že jeho kouzla jsou
úspornější a potřebuje tak méně duševní energie na seslání kouzla.
Kouzla stojí o 5, 10, 15 a 20 % míň many
Ovládnutí elementů (pasivní) – zraňující kouzla způsobují o 5, 10, 15 a 20 % vyšší poškození
Pán elementů (pasivní) –
kouzelník s touto schopností je již v práci s elementy tak zběhlý, že
je šance 20, 40, 60 a 80 % na seslání kouzla bez potřeby reagentu
vlnového slova moci (pyro, hielo, evart, ji, van)
Silná modlitba (pasivní) – kněz
má 20, 40, 60 a 80 % šanci na seslání modlitby s maximálním účinkem.
Maximální účinek modlitby se chápe jeho základní horní hranice
účinnosti. Např. modlitba, která obnovuje 10 – 20 bodů zdraví bude mít
při úspěšném hodu na šanci obnovit 20 bodů zdraví a až pak se
připočítají další bonusy z podpůrných dovedností
Odvracení nemrtvých (aktivní = 40 bodů many)
– po použití schopnosti je šance, že nemrtvý začne prchat směrem od
kněze po dobu 15 s. V případě, že je šance vyšší, nebo rovná 100 %, je
nemrtvý zničen. Šanci na úspěch ovlivňuje úroveň kněze, úroveň
nemrtvého a stupeň perku. Pro stejnou úroveň kněze a nemrtvého je to
šance 15, 30, 45 a 60 %. Dosah schopnosti je 5 polí kolem postavy
Mistr léčení (pasivní) – na tomto perku se pracuje (není dodělaná analýza)
Mistr destrukce (pasivní) – na tomto perku se pracuje (není dodělaná analýza)
Mistr duchovní sféry (pasivní) – na tomto perku se pracuje (není dodělaná analýza)
Bardské vědomosti (pasivní) –
zvyšuje znalosti postavy o světe a umožňuje lépe rozlišovat
(identifikovat) předměty. Je to podobný perk jako „Znalosti“, ale je
vyhrazený pouze pro bardy dává vyšší bonus do znalosti postavy
Maskování (pasivní) – možnost
1, 2, 3 a 4x změny identity. Postava změní identitu pomocí „Maskovací
sady“. Podle stupně perku má možnost využívat od jedné do čtyř
přednastavených podob. Podoba se přednastaví tak, že postava pokliká na
maskovací sadu, kde bude možnosti vybrat přednastavenou identitu, nebo
vytvořit identitu (v případě že postava má ještě možnost). Při
vytvoření nové identity jde změnit vlasy, knír, vousy a jméno
Hudební nadání (pasivní) – šance na ovlivnění hráče, nebo NPC hudbou je o 5, 10, 15 a 20 % vyšší
Nenápadnost (pasivní) – šance na ukrytí a plížení je vyšší o 5, 10, 15 a 20 %
Bojový výcvik (pasivní) – zvyšuje šanci na zásah při boji
Zákeřný útok (aktivní = 40 bodů many)
– zranění způsobené úspěšným útokem je 1,5; 2; 2,5 a 3 x vyšší a je 15,
30, 45 a 60 % šance, že útok zasáhne část těla nechráněnou brněním. Pro
postavy bez brnění se samozřejmě nepočítá žádná šance pro průraz. Útok
zasáhne přímo tělo. Zákeřný útok lze provést jenom ze zbraní nablízko a
jenom pokud není cílem veden útok na postavu, která chce provést
zákeřný útok. To znamená, že zákeřný útok nemusí být veden ze stínu.
Stačí když cíl bojuje s někým jiným, nebo je útok veden nečekaně
Ostražitost (pasivní) – postava
má 5, 10, 15 a 20 % bonus na test při jakékoliv akci, kde je použita
dovednost všímavost (pasivní i aktivní použití). Uplatňuje se to např.
při hledání ukrytých osob, hledání pastí apod.
Bleskové reflexy (pasivní) –
šance na vyhnutí se účinku pasti je 10, 20, 30 a 40 %. Tento perk se
uplatní v případě, že postava stoupne na past. Pak je šance podle
stupně perku, že se přesto účinku pasti vyhne. Platí to pro všechny
typy pasti – vyrobitelné hráčem i pevně zabudované např. v dungeonech,
nebo na truhlách
Šikovné prsty (pasivní) – postava má 5, 10, 15 a 20 % bonus na test při jakékoliv akci, kde jsou použité dovednosti kradení, pasti a zámky
Pohyblivost (pasivní) – postava má zvýšenou šanci na vyhnutí se útoku. Výše bonusu závisí na stupni perku a výši vlastnosti „Obratnost“
Obranný postoj (aktivní = 20 bodů many)
– po aktivování této schopnosti je šance 20, 40, 60 a 80 %, že postava
po dobu 10 s odolá následujícím schopnostem : ochromující útok,
odzbrojení, cílený zásah, drtivý útok, zákeřný útok, bleskový útok,
nájezd
Protiútok (aktivní = 40 bodů many)
– pokud si postava aktivuje tuto schopnost, tak po dobu 10 sekund po
každém úspěšném vyhnutí se zásahu vykoná automaticky rychlý protiútok.
Úder vedený z tohoto protiútoku je přesnější a silnější jako „obyčejný“
úder. Tato dovednost platí ale jenom pro zbraně nablízko
Znalost svitků (pasivní) –
schopnost sesílat ze svitků triky a kouzla. Pro první stupeň perku jsou
to triky a kouzla 1. úrovně, pro 2. stupeň perku kouzla 2. a 3. úrovně,
pro třetí stupeň perku kouzla 4. a 5. úrovně a pro 4. stupeň perku jsou
to kouzla 6. a 7. úrovně
Magická věda (pasivní) – postava má 5, 10, 15 a 20 % vyšší šanci na odolání kouzlu
Magická pouta (aktivní = 40 bodů many)
– po použití této schopnosti na protivníka ho stojí všechna jeho
kouzla, modlitby, a nebo speciální schopnosti využívající manu o 10,
20, 30 a 40 % víc many po dobu 10, 20, 30 a 40 sekund
Smlouvání (pasivní) – zvyšuje šanci, že postava prodá předměty dráž a nakoupí levněji jako je „standardní cena“
Opatrný řemeslník (pasivní) –
řemeslník má 15, 30, 45 a 60 % šanci, že při výrobě nepoškodí použité
nástroje. Tento bonus platí v případě, že by se měla snížit durabilita
nástroje v průběhu výroby. Pak je určitá šance v závislosti na stupni
perku, že se durabilita nesníží
Precizní řemeslník (pasivní) – řemeslník má 15, 30, 45 a 60 % vyšší šanci, že výslední výrobek bude o 1 stupeň vyšší kvality
Chovatel (pasivní) – farmář
může díky této schopnosti odchovat zvířata s vyšším produktivním
obdobím a teda i větší délkou života (25, 50, 75 a 100 %). Uplatní se
to ale pouze u zvířat, které se narodí v chovu u farmáře s touto
schopností. Neuplatňuje se to zpětně na zvířata, které odněkud získá.
Samozřejmě to neplatí v případě, že získá zvířata od farmáře se stejnou
schopností.
Zahradník (pasivní)
– farmář může díky této schopnosti pěstovat rostliny rostliny s
kvalitnější (šance na zvýšení o 1 stupeň) a větší (až o 50%) úrodou.
Hlavní podmínkou úspěchu je dobrá péče o rostlinu.
Botanika (pasivní) – šance na nalezení bylinky je vyšší o 5, 10, 15 a 20 %
Pozn. Pro perky dále platí, že se
budou uplatňovat pouze při výrobě speciálních předmětů. Pro každý
stupeň u každého perku bude seznam vyrobitelných předmětů. Prozatím
tento seznam není úplný a bude zveřejněn později.
Slévač (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších slitin
Metalurg (pasivní) – umožňuje odlévání kvalitnějších výrobků
Technik (pasivní) – umožňuje výrobu složitějších mechanických zařízení a výrobu golemů
Šperkář (pasivní) – umožňuje výrobu šperků a broušení drahokamů
Zbrojíř (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších zbraní
Platnéř (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších zbrojí a štítů
Koželuh (pasivní) – umožňuje vypracovat kvalitnější druhy kůží
Kožešník (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších kožených zbrojí
Tkadlec (pasivní) – umožňuje tkát kvalitnější druhy látek
Krejčí (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších druhů oblečení
Řezbář (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších řezbářských výrobků
Truhlář (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších tesařských výrobků
Plemenný chov (pasivní) –
farmář může díky této schopnosti vyšlechtit nové plemeno zvěře. Nové
plemeno má obvykle vyšší produktivitu, délku života a lepší vlastnosti
jako původní druh
Šlechtitelství (pasivní) –
farmář může díky této schopnosti vyšlechtit novou odrůdu rostliny. Nová
odrůda rostliny má obvykle vyšší produktivitu, délku růstu a lepší
vlastnosti jako původní druh
Šéfkuchař (pasivní) – umožňuje vaření kvalitnějších druhů jídel
Kořenář (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších druhů koření
Mistr zdravovědy (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších posilujících lektvarů
Mistr očarování (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších druhů očarování
Mistr výbušnin (pasivní) – umožňuje výrobu silnějších druhů výbušnin
Mistr jedů (pasivní) – umožňuje výrobu kvalitnějších druhů jedů
Mastičkář (pasivní) – umožňuje výrobu mastí